Vračilo izdelkov – odstop od pogodbe
Ko vračate artikle prodajalcu, morate priložiti obrazec za odstop od pogodbe. Priložite tudi kopijo računa. Naslov za pošiljanje artiklov prodajalcu je: Trimas, d.o.o., Gozdna pot 16, 1370 Logatec. Priporočamo, da artikle ustrezno pripravite za transport
Potrošnik ima pravico, da v 14 dneh od prevzema artiklov prodajalcu sporoči, da odstopa od pogodbe, ne da bi mu bilo treba navesti razlog za svojo odločitev. Rok se začne šteti en dan po datumu prevzema artiklov. Odstop od pogodbe potrošnik sporoči na e-naslov prodajalca: trgovina@lisparija.si
Obrazec za odstop od pogodbe artiklov je uporabnikom na voljo tukaj.
Stroške pošiljanja vedno krije pošiljatelj, razen če je vnaprej dogovorjeno drugače. Pošiljk z odkupnino ne sprejemamo.
Pri odstopu od pogodbe, kjer je bil koriščen bonus, koda za popust ali promocijska koda, se ta sredstva upoštevajo kot popust in se uporabniku ne vrnejo. Na TRR uporabnika ali drugo plačilno sredstvo, v kolikor to izrecno zahteva uporabnik, se vrne le vplačani znesek. Darilni bon se pri odstopu od pogodbe upošteva kot plačilno sredstvo in se znesek prav tako vrne uporabniku.
Pridobljena nagrada v nobenem primeru ni izplačljiva ali vračljiva na Trimas, d.o.o., Gozdna pot 16, 1370 Logatec račun.
V primeru odstopa od pogodbe potrošnik prejeti artikel vrne po pošti na naslov prodajalca: Trimas, d.o.o., Gozdna pot 16, 1370 Logatec ali ga osebno prinese na ta naslov. Vrnitev prejetih artiklov podjetju v roku za odstop od pogodbe se šteje za sporočilo o odstopu od pogodbe.
Potrošnik mora artikel vrniti prodajalcu nepoškodovan, neodprt in v nespremenjeni količini, razen če je artikel uničen, pokvarjen, izgubljen ali se je njegova količina zmanjšala, ne da bi bil za to kriv potrošnik. Potrošnik artiklov ne sme neovirano uporabljati do odstopa od pogodbe. Potrošnik sme opraviti ogled in preizkus artiklov v obsegu, kot je to nujno potrebno za ugotovitev dejanskega stanja. Vsako preizkušanje, ki odstopa od navedenega, je mogoče šteti za uporabo blaga, potrošnik pa v skladu z osmim odstavkom 43d. člena Zakona o varstvu potrošnikov odgovarja z zmanjšanje vrednosti blaga, če je zmanjšanje posledica ravnanja, ki ni nujno potrebno za ugotovitev narave, lastnosti in delovanje blaga. Zaradi uporabe oziroma poškodovanega blaga kupec ne izgubi pravice do odstopa od pogodbe brez navedbe razloga, zato podjetje v primeru vračila uporabljenega ali poškodovanega blaga s strani kupca, ki uveljavlja pravico do odstopa brez navedbe razloga, ne sme zavrniti vračila prejetih plačil, lahko pa zoper kupca uveljavlja zahtevek za povračilo zmanjšane vrednosti blaga.
Edini strošek, ki bremeni potrošnika v zvezi z odstopom od pogodbe, je strošek vračila artiklov (ki se v primeru pošiljanja obračunava po ceniku dostavne službe in je odvisna od teže paketa). Artikel je potrebno vrniti prodajalcu najkasneje v roku 14 dni od poslanega sporočila o odstopu od pogodbe (nakupa) (1. odstavek 43č. člena ZVPot). Da potrošnik pravočasno vrne blago, se šteje, če ga pošlje pred iztekom 14 dnevnega roka za vračilo.
Potrošnik nima pravice do odstopa od pogodbe pri pogodbah, katerih predmet je artikel, ki je bil izdelan po natančnih navodilih potrošnika, ki je bilo prilagojeno njegovim osebnim potrebam.
Vračilo opravljenih vplačil bo izvedeno takoj, ko je to mogoče oziroma najkasneje v roku 30 dni od prejema sporočila o odstopu od pogodbe. Vračilo plačila je izvedeno z enakim plačilnim sredstvom, kot je kupec plačal svoje naročilo, razen če je potrošnik izrecno zahteval uporabo drugega plačilnega sredstva in če potrošnik zaradi tega ne nosi nobenih stroškov. Pri odstopu od pogodbe, kjer je bila koriščena koda za popust ali promocijska koda in se ta sredstva upoštevajo kot popust, se uporabniku ne vrnejo. Vrne se le vplačani znesek.
V izjemnih primerih, ko artikli niso vrnjeni v skladu ZVPot, lahko potrošniku ponudimo odkup artikla z ustrezno odškodnino, ki jo z zapisnikom določimo ob vračilu. Odkup z znižano vrednostjo se upošteva ob potrditvi potrošnika po elektronski pošti. Pravico do vračila kupnine v primeru uveljavljanja garancije in stvarnih napak natančneje urejajo določila zakona o varstvu potrošnikov (neuradno prečiščeno besedilo).
Vračilo artikla za pravne osebe
Če želite račun na podjetje, sprejemate pogoje poslovanja, ki veljajo za podjetja. Podjetjem, samostojnim podjetnikom in drugim pravnim osebam omogočamo vračilo pošiljk artiklov v okviru garancijskih pogojev. Pravne osebe nimajo možnosti odstopa od pogodbe v 14 dneh ali vračila kupnine kot to velja za potrošnike (fizične osebe).
Za vsa dodatna vprašanja nas pokličete na 051 368 368 ali nam pišete na trgovina@lisparija.si. Z veseljem vam bomo odgovorili.
Obravnava poškodovanih pošiljk (odškodnine)
Če ste ob prevzemu pošiljke opazili, da je artikel ali pošiljka fizično poškodovana, v njej manjka vsebina ali kaže znake odprtja, lahko vložite postopek odškodnine pri Pošti Slovenije. To storite tako, da pošiljko (embalažo + vsebino) prinesete na pošto, takoj, ko opazite poškodbo ali izropano pošiljko najkasneje v roku 30 dni od prevzema pošiljke. Na pošti opozorite, da je potrebno izpolniti Zapisnik o poškodovani pošiljki, ki ga podpišete tudi vi. Po prejetju vse potrebne dokumentacije, se na Pošto Slovenije poda zahtevek za odškodnino. Zahtevek na Pošti Slovenije komisijsko obravnavajo in na podlagi odgovora ali odobritve se vrne kupnina ali naroči nov artikel. Skupaj s Pošto Slovenije bomo poskrbeli, da bo odškodnina rešena v najkrajšem možnem času.
Če vam je paket dostavil DPD ali GLS in ugotovite, da je artikel ali fizična pošiljka poškodovana, v njej manjka vsebina ali kaže znake odprtja, lahko vložite postopek odškodnine. Škodo je potrebno prijaviti v roku 7 koledarskih dni od datuma prejema paketa na e-naslov trgovina@lisparija.si ali po telefonu na 051 368 368. Ob prijavi škode bomo potrebovali tudi fotografije paketa, (notranje) embalaže, poškodovanega artikle, DPD/GLS nalepke in pa opis poškodbe. Z referentom se lahko dogovorite tudi za prevzem poškodovanega paketa na vašem naslovu.
Stvarna napaka
Kdaj je napaka stvarna:
- artikel nima lastnosti, ki so potrebne za njegovo normalno rabo ali za promet,
- artikel nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana,
- artikel nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane,
- je prodajalec izročil artikel, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.
Primernost blaga za normalno rabo se presoja glede na običajno blago enake vrste in ob upoštevanju kakršnihkoli prodajalčevih izjav o značilnostih blaga, ki jih je dal prodajalec ali proizvajalec zlasti z oglaševanjem, predstavitvijo izdelka ali navedbami na blagu samem. Za odgovornost za stvarne in pravne napake se uporabljajo določbe zakona, ki ureja obligacijska razmerja, če ta zakon ne določa drugače.
Če je predmet pogodbe med prodajalcem in potrošnikom rabljena stvar, ne odgovarja prodajalec za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mine leto dni, odkar je bila stvar izročena. Šteje se, da je napaka na stvari obstajala že v času izročitve, če se pojavi v roku šest mesecev od izročitve.
Dokument za vračilo izdelka ob uveljavljanju stvarne napake dobite tukaj.
Kako se preverja primernost artikla:
Preverja se z drugim, brezhibnim artiklom enake vrste, hkrati pa tudi z izjavami proizvajalca/prodajalca oziroma navedbami na samem artiklu.
Kako se stvarno napako uveljavi:
Kupec lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova stvarne napake, če o napaki obvesti prodajalca v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila napaka odkrita. Kupec mora v obvestilu o napaki natančneje opisati napako in prodajalcu omogočiti, da stvar pregleda. V sporočilu kupec priloži obrazec za uveljavljanje stvarne napake, ki ga dobite tukaj. Obvestilo o napaki lahko potrošnik prodajalcu sporoči osebno v salonu Hiša kozmetike Lišparija (Ljubljanska cesta 29a, 1360 Vrhnika) ali po pošti o čemer mu prodajalec mora izdati potrdilo. V primeru, da ga je poslal po pošti, mu bo vrnjen na naslov za dostavo.
Potrošnik, ki je pravilno obvestil prodajalca o napaki, ima pravico od prodajalca zahtevati, da:
– odpravi napako na blagu ali
– vrne del plačanega zneska v sorazmerju z napako ali
– blago z napako zamenja z novim brezhibnim blagom ali
– vrne plačani znesek.
V vsakem primeru ima potrošnik tudi pravico, da od prodajalca zahteva povrnitev škode, zlasti pa povračilo stroškov materiala, nadomestnih delov, dela, prenosa in prevoza izdelkov, ki nastanejo zaradi izpolnitve obveznosti iz prejšnjega odstavka tega člena.
Pravico do uveljavljanja stvarne napake na artiklu natančneje urejajo določila zakona o varstvu potrošnikov. Prodajalec nosi odgovornost za stvarno napako na blagu, ki se pokažejo v dveh letih od prevzema blaga, v skladu z ZVPot. Prodajalec ne odgovarja za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mineta dve leti, odkar je bila stvar izročena.
Če v primerih iz 37. in 38. člena zakona ZVPot napaka ni sporna, mora podjetje čimprej, vendar najpozneje v roku osmih dni ugoditi potrošnikovi zahtevi. Podjetje mora pisno odgovoriti potrošniku na zahtevo najpozneje v osmih dneh po njenem prejemu, če je napaka sporna.
Več o stvarni napaki si lahko preberete tukaj .
Prevzem artiklov, vrnjenih iz obravnave garancije ali stvarne napake
Obvestilo o napaki lahko potrošnik prodajalcu sporoči osebno v salonu Hiša kozmetike Lišparija (Ljubljanska cesta 29a, 1360 Vrhnika) ali po pošti o čemer mu prodajalec mora izdati potrdilo. V primeru, da ga je poslal po pošti, mu bo vrnjen na naslov za dostavo.
Prodajalec kupcu pošlje obvestilo o vrnitvi artikla iz obravnave ter ga pozove na prevzem artikla. Kupec je dolžan artikel prevzeti v roku 14 dni od dneva obvestila.
Če kupec artikla ne prevzame v navedenem roku, se artikel izroči v hrambo prodajalcu na naslovu njegovega podjetja (Gozdna pot 16, 1370 Logatec). Prodajalec hrani artikel v lastnem skladišču do poteka 6 mesecev od dneva obvestila. Po preteku 6 mesecev lahko prodajalec artikel proda ali preda v uničenje.
Logatec, 8/9/2023